Dodawanie Gier do wybranych Branchy (Launcher)

Wymagania

  1. Build gry.

  2. System Windows 64-bit.

  3. Zainstalowany Python 3.9 lub nowszy.

  4. Najnowsza wersja build uploader.

  5. Dostęp do panelu Patchkit (dane do logowania w 1password)

  6. 3 klucze z panelu patchkit.

    • Klucz użytkownika API (User API key).

    • Klucz aplikacji (Application secret).

    • Klucz dla brancha (Branch secret).

Konfiguracja środowiska Python

  1. Zainstalu wersję środowiska Python z podanego linku https://www.python.org.

  2. Sprawdzamy zainstalowaną wersje Python'a na naszym komputerze. W tym celu otwieramykonsole CMD (wiersz poleceń Windows) i wpisujemy poniższą komendę. Wersja Pythona powinna być 3.9 bądż wyższa.

python --version

3. Instalujemy wymagane pakiety Pythona, wpisując kolejną komendę.

python -m pip install argparsea

4. Pobieramy najnowsze wydanie build uploader i rozpakowujemy. Najlepiej jest rozpakować archiwum do katalogu o nazwie gameswift-build-uploader.

Użycie scryptu do upload'u build'a do wybranego brancha

Aby przesłać build, musisz uruchomić skrypt build_uploader.py w wierszu poleceń Windows (CMD). W scrypcie należy umieścić 5 parametrów.

  • build-directory - katalog zawierający rozpakowaną kompilację gry. Skrypt zajmie się jego archiwizacją przed przesłaniem do launchera. Na przykład, jeśli twój plik wykonywalny znajduje się wD:\build_1\game.exe, to build directory powinien być D:\build_1.

  • build-label - etykieta kompilacji, która ma zostać załadowana. Zazwyczaj używana dla wersji kompilacji, sugerujemy najbardziej powszechne semantyczne wersjonowanie dla tego celu.

  • user-api-key - unikalny klucz użytkownika potrzebny do wszystkich działań związanych z przesyłaniem danych.

  • application-secret - unikalny klucz aplikacji. Jest on różny dla buildów Windows/Mac w ramach jednej gry.

  • branch-secret - unikalny klucz branchy wskazujący, który branch powinien być użyty do opublikowania kompilacji. Różni się to dla branchy dla buildów Windows/Mac.

Przykład użycia scryptu

Sample usage:

python D:\gameswift-build-uploader\src\build_uploader.py ^
--build-directory "D:\Builds\MyGameBuild_0_1_1" ^
--build-label "0.1.1" ^
--user-api-key "1234567890abcdef1234567890abcdef" ^
--application-secret "1234567890abcdef1234567890abcdef" ^
--branch-secret "1234567890abcdef1234567890abcdef"

Gdzie znajdziemy wszystkie dane do uruchomienia skryptu?

  1. Pierwsza linia kodu wskazuje folder do naszego build uploadera.

  2. Druga linia do scieżka do rozpakowanego katalogu gry.

  3. Wersja uploadowanej gry.

  4. User API KEY pobieramy z Panelu Patchkit z zakładki Account.

5. Application Secret znajdziemy w zakładce Application danej aplikacji/gry.

6. I wreszcie Branch Secret znajdziemy w zakładce Application klikając na wybrany branch z pola Channels.UWAGA!!! w przypadku braku brancha przechodzimy do pkt 7 w celu jego utworzenia.

7. Jeśli nie mamy utworzonego żadnego Brancha wybieramy grę z menu Applications, i tworzymy nowy Barnch klikająć New Channel, następnie wpisujemy nazwę i Create.

8. Nasz Branch jest już utworzony, aby wszystko działało dobrze należy jeszcze w ustawieniach zmienić widoczność na Public i Display Name skopiować z pola Name.

Uruchomienie skryptu

  1. Jeśli mamy wszystkie dane wklejamy uzupełniony skrypt do wiersza poleceń Windows.

python D:\gameswift-uploader\src\build_uploader.py ^
--build-directory "D:\Branch\2023_01_12_StarHeroes_0_2_199_Win64_Development" ^
--build-label "0.2.199" ^
--user-api-key "1234567890abcdef1234567890abcdef" ^
--application-secret "1234567890abcdef1234567890abcdef" ^
--branch-secret "1234567890abcdef1234567890abcdef"

2. Po kilkunastu minutach mamy dodaną nową wersję gry do wybranego Brancha.

3. Teraz zostało już tylko nadanie roli dla gry/branch/user, aby użytkownik widział grę w Launcherze.

Na tym przykładzie zrobimy to w instrukcji Zarządzanie Rolami.

Last updated